onsdag, september 21, 2011

Idag vaknade jag av ett fantastiskt samtal! Erik ringde halv sju imorse och berättade att de fått en liten Fanny. Jag är så lycklig för deras skull (och för min egen självklart, nu har jag verkligen någon att skämma bort), och jag längtar, längtar så tills nästa vecka då jag får se det lilla underverket med egna ögon!
.
Eftersom jag var vaken så tidigt idag, bestämde jag mig för att följa med Tijs en bit på vägen när han skulle till jobbet. Jag köpte lite finfrukost; fettfri jordgubbsyoghurt som är fantastiskt god, vindruvor och fyra fina croissanter.

Sen tog jag en stroll in på Waterstone's och köpte två nya böcker. I kassan fick jag frågan om jag ville ha ett medlemskort och självklart sa jag ja. Hon frågade massa saker, om e-mail, adress, namn etc. och sen kom frågan; "Hur många böcker köper du ungefär per år?" Jag tänkte efter och sa "Jadu.. Jag flyttade hit för tre veckor sen, och sen dess har jag köpt och läst ut 12 böcker. Så det blir nog en hel del, jag har inte riktigt koll." Då stirrade hon på mig och sa lite tyst; "Äum.. Okej... Jag fyller bara i att du köper 20+ då..."
Det var roligt.

Iallafall.
Nu blir det lyxfrukost.

tuo.

Inga kommentarer: