onsdag, september 14, 2011

När vi precis flyttat in i lägenheten och mamma såg fotona härifrån så sa hon; "Men Emma... Jag ser ingen bokhylla.. Hur ska det gå..?" Jag sa att det var inga som helst problem, jag har så breda fönsterbänkar så det kommer gå bra. Iallafall, börjar jag tveka. Jag har bott i lite mer än två veckor, och det är är böcker jag läst ut sedan inflyttningen.


Fortsätter jag i den här takten så kommer det inte finnas något gästrum kvar, tror jag. Jag har haft en sådan här läsperiod förut, det var när Anna skulle flytta till Portugal, då läste jag ut alla Sagan om Isfolket-böckerna på två veckor. När jag läser så kan jag fly bort lite grann. Det behövs ibland.


Idag var jag också förfärligt onyttig och gick runt hörnet för att slå på med en riktig lyxlunch. Mumma!
.
.
.

I förrgår när jag promenerade ner till stan, så gick jag förbi den här trevliga restaurangen. Jag har en känsla av att det är hit vi ska gå när mina tjejjor kommer och hälsar på!


... och Anna (båda två), jag har tillochmed en kaffemugg enbart för dig/er!



Jag saknar er.
Allihop.

tuo.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den lunchen såg smaskig ut/ Mamma