onsdag, februari 08, 2012

Drömmar.

Inatt har jag sovit skitkasst.

Konstig dröm.

Jag drömde att mina föräldrar var här redan, och min bror likaså. Jag var förbannad på dom för att de tagit sig till vår lägenhet direkt utan att låta oss hämta dem på flygplatsen då jag sett fram emot att visa dem skytteln. (Fråga mig inte varför.) Plötsligt var det min första arbetsdag och allt var kaosaktigt. Jag ringde och ringde till min nya chef för att få reda på detaljer, men hon svarade inte och tiden bara rann iväg. Jag fick tillslut tag på en taxi tio minuter innan jobbet skulle börja. Sjukt konstigt taxiresa, snubben kör snabbt nåsåinihelvete och jag ser hur det är en mur framför oss och han gasar på ännu mer, vänder ansiktet till mig och garvar. Det visar sig att väggen är fejk och vi kan köra rakt igenom.  Sen var vi framme och sjukhuset bestod av en lada mitt ute i ingenstans och jag var försenad fastän jag plötsligt var femton minuter tidig. Introduktionen hölls utomhus och vi skulle träna på telefonsamtal och den enda som ville vara min vän var en blond, tjock tjej med gomspalt.

Sjuk dröm.


Inga kommentarer: