måndag, februari 27, 2012

TBC

Idag var jag tillbaka på jobbet igen med friska, nya tag! Simon fortsätter att vara på Heartlands istället för på Good Hope och det gillar jag, kommr bli tomt när han flyttas över. Jag var även på sjukhushälsan och tog blodprover och kollade så jag inte var immun/hade blivit utsatt för TBC (det var negativt, hurra för mig) och på onsdag så tas sprutorna för TBC och Hepatit. Jäh.

Annars har inte dagen innehållt så mycket. Jag hade en långt samtal med en anhörig angående vården som getts och det var väl inte särskilt positivt intryck, och det var förståeligt. Efteråt spenderades en tid med att läsa igenom journaler och häpnas över att erfaren personal faktiskt är helt dumma i huvudet ibland. Efter en lång kaffepaus och en ännu längre lunch ville ingen av oss gå tillbaka in på avdelningen så vi spenderade de sista arbetstimmarna med att plugga.

Jag älskar mitt jobb.

Tiden framöver kommer gå så snabbt.
Den här veckan kommer bara flyga fram, det känner jag på mig. Nästa vecka har jag utbildning måndag till onsdag, möte hela dagen på torsdagen, sen ett vanligt arbetspass på fredagen som jag antagligen kommer fördriva med att försöka komma på med idéer för Dementia Week OCH SEN KOMMER MINA FÖRÄLDRAR, HURRA, HURRA, HURRA, HURRA. OCH DÅ FÅR JAG OST, GRILLKRYDDA, BEARNAISESÅS, OSTKROKAR, KAVIAR, RUTBRÖD, OCH MASSA ANNAT.
och hålla om mina föräldrar såklart.
Det är det viktigaste.

Vi ska fira St. Patricks Day.
Its gonna be awesome!

Nej.
Nu.
Kinamat!

tuo.

Inga kommentarer: