måndag, december 05, 2011

När (om) jag och Tijs får barn, så kommer december vara en underbar månad för dem. Jag som sagt älskar juletíder och allt vad det innebär. Jag är även jävligt traditionell när det kommer till mitt julfirande, det ska gå till precis som det alltid gjort förut. Ingen ska helst ändra något alls.
Men. Det är skillnad på att ändra och att lägga till.
Idag är det den 5e december aka. Sinterklaas. I Holland så firas den femte december lite speciellt.Vuxna klär ut sig till Sinterklaas och hans "hjäpredor" och ger barnen godis och presenter, mycket likt vad vår svenska jultomte ger barnen (och vuxna) på julafton. Det är en tradition som jag är rätt säker på att vi kommer ta upp i vår "framtida" familj, även om jag är jävligt tveksam om det är en tradition som skulle funka att fira i Sverige. Såhär ser nämligen Sinterklaas och hans hjälpredor ut;


Inte helt politiskt korrekt.

Iallafall. Våra barn kommer även att fira min familjs julafton, med allt vad det innebär. De kommer även att få fira den 25:e, då de firar jul i Holland.
Våra barn kommer bli så bortskämda.

Moahaha.


tuo.

Inga kommentarer: