onsdag, november 09, 2011

Idag fick jag ett glädjande samtal!

Igår morse var jag kallad på arbetsintervju på Heartlands Hospital. Jag hade fått veta att jag skulle intervjuas av två kvinnor. Iallafall, när jag suttit och väntat ett tag på att bli inkallad kommer det en man och säger "Hello Emma, if you just want to follow me. Have you got a pen?"
Jag sa ja och följde med och vi går in i ett undersökningsrum. Får lite panik och undrar vad som föregår, men sen ger han mig två prov och säger att jag har tio minuter på vardera.
Sen går han och jag blir lite ställd.
Det första provet är ordkunskap och rättstavning. För typ 8-åringar.
Det andra var matematik.
Och nivån var jättejättejättejättejättehög.
Det första talet jag skulle räkna ut var 2+2.
Allvarligt.
2+2.
De förklarade sen att folk måste klara av de där proven innan själva intervjun för uppenbarligen får de sökande som varken kan skriva, läsa eller räkna.

Sen var det själva intervjun, som bestod av frågor och situationer som jag skulle svara på.
Det kändes jättebra och de sa att de skulle höra av sig igår eller idag.
Satt hela dagen igår på spänn och väntade på ett samtal som aldrig kom.
Idag började jag få panik och började gå igenom mina svar och tänkte vad jag skulle sagt annorlunda. Trodde inte att jag skulle få jobbet, det var ändå över 200 sökande på två tjänster.

Iallafall, så ringde hon idag och erbjöd mig jobbet. Hon sa också att jag var den första de intervjuat och att jag satt ribban så högt att det aldrig var tal om att någon annan skulle få tjänsten. Det kändes sjukt bra att höra, jag behövde lite bra nyheter efter den här hösten :)
Och en till inkomst innebär att Indonesienresan faktiskt kan ske, så behöver jag inte må dåligt över att leta resor!

Jag har städat våra köksskåp idag, imorgon ska jag göra en rejäl städning av resten av lägenheten för Ellis och Maarten kommer hit över helgen. Ska bli grymt kul.

Nu väntar jag bara på att Tijs ska sluta jobba så vi kan gå och köpa vin för att fira!

tuo.

1 kommentar:

Karl Inge sa...

Grattis från en stolt farsa :-)