torsdag, november 24, 2011

Jag älskar julen.

Det är den viktigaste tiden på hela året för mig, jag skulle kunna jobba varenda dag hela året om det gjorde så jag fick vara ledig över juldagarna.'
Skit i påsk, födelsedag, midsommar, whatever, men jul.

Förra året var julafton på en fredag.
Jag började jobba 15:45 på julafton och jobbade hela helgen.
Det sög.
Jag grinade när jag kom till jobbet.
Som salt i såren fick jag jobba med en kvinna som är Jehovas vittne; hallå julstämning.
Hemskt.
Aldrig mer.


Jag kan en förmåga att plinga in julen lite för tidigt, i andra människors ögon.
Vanligtvis har jag första november som gräns. Då får jag börja spela julmusik och jag börjar i hemlighet borsta av mina julgrejer.

I år.
Allt är annorlunda i år.
Det är den 24:e november och jag har inte spelat en enda julsång.
Inte en.
Jag insåg också att alla mina julsaker, allt mitt julpynt ligger i en kartong hemma i Borlänge.
Jag vet inte riktigt om jag kommer palla att bo i en lägenhet som inte har något julpynt.

Det är något som inte stämmer i år.

Jag måste ta mig i kragen och spela julmusik.
Och det får inte någon fjollig julmusik. Mår lite illa när man hör Britney Spears och Christina Aguilera sjunga julsånger. Huvaligen.

Dean Martin, Cliff Richard och Frank Sinatra ska det vara. Stämning och kvalité.


Nu.Julen 2006 hade vi en äkta julgran i korridoren. Pappa hade helt lagligt snott den i och kört ner den till oss. Ingen jul utan snodd julgran. Dock hade ingen av oss något som helst julpynt, så vi fick köpa folköl och vara riktiga studenter. Dock mådde den inte så bra efter några dagar, men den var fin ändå.


Såhär glada var mina föräldrar över julen 2006.

1 kommentar:

Jess sa...

Jag saknar julafton hemma hos din familj, och jag saknar dig! Jag kommer och hälsar på mitt Psycho nästa år, jag lovar. Vill verkligen! Får ta med min elektroniska cigg ;)
PUSS!